Czy warto iść na studia graficzne?
Maturzyści na długo przed zakończeniem szkoły zastanawiają się, jak ukierunkować swoje życie zawodowe. Część absolwentów z pewnością udaje się na studia, wybierając kierunek, który pozwoli rozwinąć pasję. W kwestii edukacji artystycznej kandydaci na uczelnię mają szerokie pole do działania. Czy warto iść na studia graficzne?
Grafika nie dla każdego
Wiele osób marzy o karierze wziętego grafika, który będzie częścią wielkich kampanii reklamowych, autorem okładek poczytnych książek lub czasopism. Niestety, grafika reklamowa studia nie zawsze okazują się spełnieniem młodzieńczych ambicji. To kierunek, do którego trzeba mieć określone predyspozycje i przede wszystkim kierować się chęcią nieustannego rozwoju. Kandydat na studia powinien wykazać się pasją, innowacyjnością, wysokim stopniem komunikatywności, a także umiejętnością pracy pod presją czasu.
Osoby, które chcą poszerzyć swoje kompetencje i wykorzystać je w przyszłym zawodzie, powinny śledzić aktualne trendy ze świata designu, marketingu i reklamy. Przydaje się również znajomość narzędzi cyfrowych, ale nie jest to koniecznie – wszystko można opanować w trakcie nauki. Tym, których nudzi typografia i którym brakuje poczucia estetyki, będzie ciężko przebrnąć przez każdy semestr.
Studia podyplomowe – uzupełnienie dotychczasowych kompetencji
Studia podyplomowe na kierunku grafika reklamowa są doskonałym sposobem na poszerzenie aktualnej wiedzy. Z rocznego kursu korzystają zarówno wprawieni graficy, którzy chcą poznać nowe trendy w świecie grafiki cyfrowej, jak i osoby, które obrały nową ścieżkę zawodową i chcą przyswoić nie tylko praktykę, ale i teorię.
W trakcie zajęć słuchacze poznają programy graficzne niezbędne w codziennej pracy na stanowisku zawodowym, takie jak Photoshop, Illustrator czy InDesign, opanują zagadnienia z typografii, fotoedycji i składu różnych publikacji, a także zgłębią kwestie dotyczące prawa własności intelektualnej czy identyfikacji wizualnej marki. Wszystko to przekazywane z ust doświadczonych praktyków, dla których graficzny świat nie ma żadnych tajemnic.
Jaką uczelnię wybrać?
Grafika reklamowa to innowacyjny kierunek oferowany przez krakowską Wyższą Szkołę Europejska im. ks. Józefa Tischnera. Kadra profesorska praktycznie przygotuje słuchacza do pracy w zawodzie grafika, efektownie wprowadzając go w zagadnienia dotyczące specyfiki branży reklamowej. Zróżnicowany plan zajęć pozwoli poznać kierunek „od kuchni” i wykształcić paletę konkretnych umiejętności. Dzięki obszernej wiedzy i praktycznemu podejściu absolwent może śmiało konkurować o specjalistyczne stanowisko pracy z doświadczonymi grafikami.
Co po studiach?
Ukończenie studiów podyplomowych na kierunku grafika reklamowa umożliwia podjęcie pracy na dedykowanym stanowisku. Absolwenci mogą szukać zatrudnienia w agencjach reklamowych, wydawnictwach i redakcjach gazet oraz czasopism, w firmach z działem marketingu lub wszędzie tam, gdzie prowadzony jest dział promocji. Dwusemestralna nauka gwarantuje solidną dawkę praktycznej wiedzy i poszerzenie umiejętności pożądanych na stanowiskach pracy związanych z grafiką.